
Komáromi vasúti Duna-híd a magyarországi kapuzata felől. Ez a magyar-szlovák határhíd Komárom és Révkomárom/Komarno között biztosítja a vasúti forgalmat.
A fotón a szerkezet legfontosabb elemeit, a szegecseket a rácsszerkezet mutatja meg a fotóművész.
Az első vasúti hidat 1908-09 között építették. Ez a híd is csonka sarló alakú volt, akárcsak az itteni (és az esztergomi) közúti Duna-híd. 1945-ben a visszavonuló német csapatok ezt a hidat is felrobbantották. Mostani alakját, szerkezetét az az 1953 és 1954. közötti építés során nyerte el.
Fotó: Gyukics Péter hídfotós.

A fotón a szerkezet legfontosabb elemeit, a szegecsek sokaságát és az acél rácsszerkezet mutatja meg a fotóművész. Az árnyékok is a szerkezet erejét mutatják.

Ritmus, fény-árnyék hatás, a nézőpont megválasztása, Gyukics Péter hídfotós ábrázoló eszközei.

A fotón a szerkezet legfontosabb elemeit, a szegecseket a rácsszerkezetet mutatja meg a fotóművész.
Az acélszerkezet árnyéka annak erejét szimbolizálja. Felül a szélrács szerkezete látható.

Az elenfényben jól megmutatható a szegecsek sora és a szerkezet váza.
A szegecselésről: a hegesztés széles körű alkalmazásáig két- vagy több alkatrész maradandó összekötését szegecseléssel oldották meg. Így volt ez a bronzkortól a magas minőségű hegesztés alkalmazásáig.
Fotó: Gyukics Péter hídfotós