Szeptember elején a Duna-parti Baja városában jártam. Medgyaszay István, a sajnos kevéssé ismert nagyszerű építőművész megmaradt épületeit fotózom. Bajára az 1. sz. Posta miatt mentem, azt is Medgyaszay tervezte. Az épület fotózása után elmentem a város két éve átadott gyaloghídját, új hídját megnézni és lefotózni.

2014-ben a Speciálterv Kft. tervei szerint építette fel ezt az acél hidat a KÖZGÉP - STRABAG Konzorcium.

Szép ívelésű, érdekes szerkezetű hidat terveztek a gyalogos kerékpáros forgalomnak. Kedvező volt számomra a lemenő Nap elenyészőben lévő fénye. Még látható volt a híd karaktere, és már nem voltak végig mélyfekete árnyékok.

Ez az ív nekem a híd lényege.
A szerkezet támaszköze: 62 méter. Szerkezeti rendszere / típusa: két támaszú, felsőpályás ívhíd.
(Mi mit jelent? Két támaszú: a két partra támaszkodik a hídszerkezet. Felsőpályás: a forgalom a tartószerkezet fölött halad. Ívhíd: a híd tartószerkezete / teherviselő része ív alakú.)
Ez ugyan nem Duna-híd, sem nem dunai-híd, egyedi megoldásával mégis kedves nekem, szép ajándék volt a bajaiaknak ez az új híd.