
A komáromi vasúti Duna-híd alól az új közúti híd, amely a Monostori híd nevet kapta. Adatai: a vasúti hídtól 170 m-rel feljebb (folyásiránnyal szemben), a régi közúti Erzsébet Duna hídtól 2,8 km-re épült. Az új híd ferdekábeles szerkezetű. Legnagyobb nyílása -hajózó nyílás- 252 m. Az asszimetrikusan elhelyezett pilon magassága a pillér tetejétől számítva 98,6 m. Az új híd hossza 601,6 m. A hídon kétsávos főútvonal vezet át. A befolyási -a városoktól távolabbi oldalon- elkülönített gyalogos járda, a híd másik szélén elkülönített kerékpáros sáv épült.

Kábelrögzítő/feszítő, kábelek, pilon az új hídon.

Kilátás a pilon tetejéről a híd és a Duna szlovákiai oldalára.

A bal oldali ív a gyalogos-, a jobb oldali ív a kerékpáros forgalmat hozza-viszi a Monostori hídra; a szlovákiai hídfő közelében.

Szántóföldi kompozíció fentről az új hídról.

A magyarországi part felé nézve: balra a vasúti határhíd tehervonattal, feljebb halványan látszik a Monostori erőd, jobbra az új Komárom-Komarno Duna-híd átadása előtt pár nappal.

A pilonban csigalépcső biztosítja a fel-, és lejutást.

Leérve a pilonból, visszanézve így fotóztam le.

Lementünk a vizsgálójárdára, föl-le hajolgatva haladtunk egy darabon. Jó kis tornaóra volt: gugolás felállás jó sokszor.

Újra fenn az új hídon, visszanézve fotóztam ezt a képet.