Egy 2005-ös Duna-híd pályázatra nyújtotta be ezt a tervet Teiter Zoltán, az Uvaterv hídtervezője. Akkor és sok későbbi pályázaton 2. díjat nyert, míg végül 2021. végén új Tisza-hídként valósul meg a terv.

Nyomtatásban 2007-ben a Hidak mentén a Tiszán című könyv A jövő hídjai fejezetében jelent meg terv először. A következő megjelenésre 2020-ban került sor. (A könyv a hidak mellett a tiszai tájat, műemlékeit, turista látványosságait is bemutatja. A szerzők: Gyukics Péter - dr. Tóth Ernő) Amikor Gyukics Péter hídfotós az itt látható fotókat exponálta, akkor még az utolsó simításokon dolgoztak a hídon, ezért itt a blogban nem a végleges állapot látható.

2005 óta a persze változtattak, finomítottak a terven. Például a pilonok átmérője kör helyett négyszög, anyaga acél helyett vasbeton lett. Az akkori pályázaton résztvevő tervek közül több korábban megvalósult, pl.: az M8 dunaújvárosi Pentele Duna-híd 2007-ben, az M0 Megyeri Duna-híd 2008-ban – mindkettő autópálya híd.

2 x 2 forgalmi sávos autóút megy majd át a hídon, mindkét oldalon üzemi járdával. Ez a fotó becsapós, nem a teljes útpályát, hanem csak az egyik 2 sávos félpályát mutatja. A másik félpályát a a biztonsági forgalmi acélkorlát takarja. Kerékpáros sáv nem készült, mert a felmérés szerint nem volt rá igény.

Ez az új híd szebb a valóságban mint a tervrajzon, mint a látványterven! Jó, hogy végre megépült. A hídon az utolsó simításokat végezték, és a híd alatt is dolgoztak a fotózáskor.