Itt az új híd a Dunán 2.
2021. április 25-n végezték az új híd dinamikus próbaterhelését a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének irányításával. A mérések a NIF Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. szakembereinek együttműködésével valósultak meg.
Az 500 m hosszú új vasúti Duna-híd vezető tervezője Duma György (MSC Kft.)

A mérések során két összekapcsolt és párban hajtott M62 diesel mozdony 5, 20, 40, 60 és 80 km/h-s sebességgel haladt végig az új hídon.

A szélső vágányon közben zajlott a vasúti forgalom, a középsővé váltat pedig elkezdték szétbontani.

A két régi hidat egymás után el fogják bontani és 3 új híd szolgálja majd a vasút forgalmát a Duna fölött Budapesten.
Nekiindul a két M62 diesel mozdony ...

... mindjárt behajtanak az új híd szerkezetébe ...

... majd kigördülnek onnan.

Még április 20-n az új híd statikus próbaterhelése alatt is zajlott a vasúti forgalom a szélső vágányon, amikor a középső szerkezetet elkezdték szétszereleni, elbontani.
A végrehajtott próbaterhelések sikeresen zárultak, így a 25-én este megindult a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídon. A korábban tervezett 21:30 helyett már 20 órakor feloldották a vágányzárat. 20:35-kor haladt át az első menetrend szerinti szerelvény az új hídon a Duna fölött.

Az új híd dinamikus próbaterhelése közben dunai bárkákra tették az elbontás alatti középső híd első kivágott elemét.
Stíluskavalkád: ipari formák, építészeti stílusok.
Látkép a madártávlatból, ...

... a Rákóczi híd alól (a közúti Duna-híd lánykori neve: Lágymányosi híd). Fotó: Gyukics Péter hídfotós, fotóművész