
Ezt a fotót Reisensburgnál készítettem. A szórt fényben (felhős ég) szépen tükröződik a a vízben a vonat, a táj, a híd. A bal fölső sarokban lévő traktror vöröse tart színegeyensúlyt a vonat két vörös csíkjával. A néző számára a stabilitás érzetét a szürkés-feketés, határozott vonalakból álló hídrészlet adja.
----------------------------------

A szekszárdi híd záróeleme a dunaföldvári Beszédes József Duna-híd alatt. Ez volt az első Duna-híd amelynek acél mederhídját 5 részletben a csepeli gyártóhelyről úsztatva juttatták az építési területre. A Szekszárd közelében felépített átkelőt Szent László királyunkról nevezték el. Az úsztatást, majd az elemek beemelését a Hídépítő Speciál végezte. (Ezt a képet valószínűleg 2002-ben készítettem.)
Ezt a téli fotót már egy 2011. februárban exponáltam. Előtérben a jeges folyó, háttérben a Duna 2003-ban átadott közúti hídja:
A fővárostól délre épített hidak fotóit az "Ízelítő a könyvből / Magyarország / - Budapest alatt" menüpontjára kattintva megnézheti. link: http://www.hidfotok.hu/Budapest_alatt
Ezek a dunai hidak sorban: Dunaújváros, Pentele híd (autópálya híd), Dunaföldvár közúti híd, Szekszárd Szent László közúti híd, Baja Türr István vasúti és közúti híd. Ezek között a dunaújvárosi a legfiatalabb, a legérdekesebb Duna-híd. Kosárfüles megoldású mederszerkezete a világon a legnagyobb nyílású sajátjai között.
--------------------------------------------
Az egyik legismertebb magyar híd, a kilenclyukú, a Hortobágyon. Sárváron a várbavezető ún. "várbejáró híd" tizenegy nyílású, ám szerepe miatt kevésbé ismert. Nem ott rendeztek évente hidi-vásárt, hanem a hortobágyin. Íme a kilenclyukú:

___________________________________
Három kép a francia Svájcból, az őszi Lausanne-ból.
AZ elsőn a Cathedrale Notre-Dame de Lausanne egyi kapubéleletének három szobra látható (a lozani Miasszonyunk székesegyház):

A székesegyháztól rövid sétával kis gyaloghídon át a "Palais du Rumine" nevű épületbe jutottam.

Az épületben Kőtár, nagy kiállítási terek, könyvtár található. Valamilyen oktatatás is folyhat benne, ezt nem tudom biztosan. Megnéztem az épülethidat alulról is. Átlátszó üvegborítása révén hol látható, hol éppenhogy. Az akkori megvilágításban a felfénylés nagyon is megmutatta. Kedves darab:

___________________________________
Egy szép francia kisváros, Annecy középkori börtönszigete.

Kedvesebb, derűsebb hangulatú fotóm is van onnan:


A Kastélymúzeum rácsos ablakán át a táj:




Fenn: mészárszék - hentesbolt az egyik középkori ház földszintjén
_________________________________
Légifotómon a Duna és a vasútvonal is kanyarog (Nickhofnál, Németországban)

_________________________________
Négy, pozsonyi képeimből
Két fotó esőben, kettő napsütésben:

Előtérben a "Régi vasúti híd", mögötte a ferdekábeles "Új híd". 2008-ban fotóztam.

A szlovákiaia magyar Nagy László úr által tervezett "Kikötői híd / Pristavny most".
Itt pedig a híres pozsonyi vár, verőfényben (2008-ban).

Ugyanabban az évben a levegőből a két 'Régi híd/Stary most', mögöttük az 'Apollo', amögött pedig a 'Kikötői híd/ Pristavni most'. Nem látszik belőle semmi? Ha nem is sok, de a jobb parthoz közeli pillére igen. A kockán több is látszik abból a hídből is, de kompozíciós szempontból így a jó.
Miért a két Régiről írok? Mert egymás mellé, egy pillérsorra építették szorosan egymás mellé a közútit és a vasutit. Fotómon elöl a közúti, mögötte épphogy látható a másik. Ez utóbbit, a vasutit már akkor sem használták (2008). Mára talán le is bontották.

____________________________________
2012. decemberének egyik napsütéses napján:
Üldöznek? Kik kiket? Gyorsítsunk ...

Hullámok és vonalak / szabálytalan és szabályos? Vizi grafitti? Hómentes téli kép a csillámló, tükröződő Dunáról:
Még egy motívum, egy pesti épületen. A VI.kerület egyik házfalán:

___________________________________________
A bajai Duna-hidat Türr Istvánról nevezték el. Középen a vasúti, két oldalt a közúti és a gyalogos forgalom halad rajta. Lentről fellfelé haladva, íme ilyen ez a dunai híd:

Az eredeti híd 1907-08 között épült. Első pillantásra sarló alakjával a komáromi és esztergom-párkányi (Stúrovo) hídhoz hasonlított. Ám szerkezeti felépítése sokban eltért a két korábban épített testvérétől. Ez volt az első híd a főváros alatt a Dunán. Bár a közúti forgalom számára is szükség lett volna hídra, az első hídszerkezet a vasútnak épült.
A II. világháborúban -a többi jelentős hidunkkal együtt- a bajai is hullámsírba merült. A visszavonuló német csapatok akarták így lassítani a szovjet előretörést. (Magyarországon csak néhány nagyon eldugott híd maradt épen.)

1935-től haladhat a hídon közúti forgalom is. A legjobb megoldást -a kétféle forgalom szétválasztását- végül 1999-ben sikeresen oldották meg a szakemberek. Középen a vasút, a két oldalon a közút forgalma zajlik. Természetesen járdát is építettek a gyalogosok/kerékpárosok részére.

_________________________________________________________
A dunaföldvári híd volt az első közúti híd Budapest alatt a Dunán. 1930-ban adták át a forgalomnak. Tervezője Dr. Kossalka János. A részletterveket a MÁVAG készítette. Kivitelező: Zsigmondy Dezső, MÁVAG.
A II. világháború után 1948 és 1951 között sikerült a szép szerkezetű híd újjáépítése. A háború utáni újjáépítésekben a hídépítő szakemberek megfeszített munkával, anyaghiánnyal küzdve, a roncsokban lévő anyagok felhasználásával, hóban-fagyban dolgoztak. Rendkívüli teljesítményt nyújtottak!
Az eredeti méretekkel újjáépítendő híd építését is meg kellett tervezni. Az ÁMTI és Sávoly Pál végezte el ezt a feladatot. Kivitelező: Hídépítő Vállalat, Magyar-Vagon-és-Gépgyár, MÁVAG.

2001-es nagy felújítás befejeztével Beszédes József-ről nevezték el ezt az átkelőt.
______________________________________

Legkedvesebb hidam részlete a Gellért fürdő nagy kupolájával. Az első a sorban a budapesti Szabadság híd. Felavatásakor, 1896-ban Ferenc Józsefről nevezték el. A budapesti hidak legszebbike - nekem.
_______________________________________
2010-ben, a párizsi a Concord téren sétáltunk, fotóztam. Hangulatos esténk volt, igazi párizs i/ 'parisien'.

_________________________________
Budapest VI. kerületében, a Terézvárosban talátam az itt következő két érdekes motívumra:

----------------------------------------------------

______________________________
Itthon, Budapesten maradok visszanézve a múlt nyárra, két kedves hidam frissítő képét teszem fel a 2012-es nyárról:

Ez az M0 méltóságteljes Megyeri hídja. Minden alkalommal élmény átmenni rajta.

Az Erzsébet hidat biztos mindenki ismeri. Ez egy kábelhíd, kábelkötegei ívet írnak le az útpálya felett. Mögötte / alatta a Szabadság híd íve. Ez viszont rácsos acélszerkezet, nem kábeles. (1896-tól 1945-ig Ferenc József híd)
_____________________________________
A fővárosban maradva: egy estébe nyúló sétahajózáson fotóztam le a napsugarakban fürdő Országházat:

Építése 1885-től 1904-ig tartott. 'Parlament'-nek is hívják, hívjuk.
A dunai a főhomlokzat, ám a főbejárat a Kossuth téren van. Hazánk és Budapest egyik legismertebb épülete. A legismertebbek között van a Széchenyi Lánchíd is.
_____________________________________

Ingolstadt hagyományokkal szakító új/újabb vasúti duna-hidja.
____________________________________
Rég vártam erre a lehetőségre, 2013. decemberében végre lefotózhattam a Siklósi várbejáró hidat. Íme egy totál, és egy részlet fotó:

